.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسناد موزه کندلوس منتشر شد

موسس و بنیانگذار مجموعه فرهنگی کندلوس "گزیده اسناد تاریخی موزه کندلوس" را منتشر کرد.

به گزارش شمال نیوز علی اصغر جهانگیری موسس و بنیانگذار مجموعه فرهنگی کندلوس در گفت‌وگو با فارس ابراز داشت: موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس چندین هزار نسخه از اسناد تاریخی که در آن فرمان‌ها، احکام و فتوای از قرن هشتم هجری تا به امروز وجود دارد که هر کدام دارای ارزش و اعتبار فرهنگی و تاریخی بسیار زیادی است.
وی بیان داشت: از آنجایی که این اسناد از جنس کاغذ بوده، گذشت زمان و شرایط آب و هوایی ممکن است، آنها را به مرور از بین ببرد بنابراین صد اثر از چند هزار اسناد تاریخی موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس را ویراستاری و در قالب یک کتاب به نام " گزیده اسناد تاریخی موزه کندلوس " را به صورت مصور، با جلدی بسیار زیبا و شکیل در 388 صفحه چاپ کرده‌ام.
جهانگیری اظهار داشت: این کتاب می‌تواند مورد استفاده مراکز میراث فرهنگی، اسناد مکتوب، مراکز دانشگاهی، عموم علاقمندان با تاریخ، فرهنگ کهن ایران زمین به ویژه کجور و کندلوس قرار گیرد.
وی انگیزه خود را از چاپ این کتاب حفظ آثار و نسخ و اسناد تاریخی موزه کندلوس دانست و تصریح کرد: برخی سوژه‌ها همچون سند شهر سمنگان محل ازدواج رستم و تهمینه و یا دستخط شیخ فضل الله نوری در بین اسناد تاریخی موزه فرهنگی و تاریخی کندلوس مشاهده شده است که موجب شد تا با چاپ آن هم نسل امروز را با تاریخ و فرهنگ غنی منطقه کجور و روستای کندلوس آشنا سازم و هم آن را به دامان فرهنگ و تاریخ ایران زمین بازگشت دهم.
جهانگیری درباره قدمت فرهنگی و تاریخی روستای کندلوس بیان داشت: دهکده کندلوس قدمت بسیار دیرینه در عرصه فرهنگ، تاریخ و هنر دارد و نوع انشا‌، ادبیات و کاغذ نشان می‌دهد که کندلوس یکی از خاستگاه‌های معماران و خطاطان ایران است.
وی ادامه داد: نسل امروز ما باید بداند که در قرن هشتم هجری سلاطین و فرمانروایان در کارهایشان از هنر معماران کندلوسی استفاده می‌کردند و اسناد آن نیز موجود است.
موسس و بنیانگذار مجموعه فرهنگی کندلوس در پایان تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک دو اثر مکتوب در قالب دو کتاب به نام‌های " از افسانه تا حقیقت " و حافظ به روایتی دیگر " را در دست چاپ دارم که پس از چاپ در اختیار عموم علاقمندان قرار می‌گیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.